כללי

איך לחסוך בעת טיול בקברי צדיקים בארץ ובחו"ל?

טיול לקברי צדיקים הוא אחד הטיולים הפופולריים ביותר הקיימים כיום. מאות אלפי אנשים בשנה ואולי יותר מטיילים בקברי צדיקים בארץ וגם בחו"ל. יש כאלה המגיעים רק כאשר הם רוצים לפרוק את שעל ליבם או לבקש משהו בתקופה מיוחדת או חשובה עבורם, יש המגיעים רק ברגעי משבר כאשר הם צריכים תקווה ואנרגיות מחודשות ואחרים מגיעים פעם בשנה באופן קבוע לקברי צדיקים שהם מאמינים בהם ובדרך שלהם, בסגולות שלהם ובאופן שבו הביקורים הללו מחזקים אותם ומטעינים אותם מחדש. ישנם קברי צדיקים מפורסמים בכל רחבי הארץ, כאשר אחד המפורסמים והמומלצים שבהם הוא כמובן קברו של רבי מאיר בעל הנס אשר היה ידוע בחילול ניסים מעל לדרך הטבע.

טיול מאורגן או פרטי?

עלות של טיול לקברי צדיקים עשויה להיות לא זולה במיוחד אולם זה לגמרי תלוי בכמות האנשים המגיעים, באופן שבו מאורגן הטיול, להיכן אתם נוסעים, כמה נקודות עצירה בדרך ועוד. הפרמטר הראשון שיושפע מסך ההוצאה שלכם על הטיול היא האם מדובר בטיול מאורגן או פרטי. כאמור לא יגבו לכם כסף בכניסה לקברי צדיקים אולם ראוי בדרך כלל להשאיר תרומה קטנה בהתאם ליכולת. בהנחה שתגיעו ברכב פרטי עם חברים/בני משפחה בלבד או בחסות עצמכם ואולי עוד מלווה, הרי שההוצאה תהיה בעיקר הדלק. כאשר מגיעים בטיול מאורגן בדרך כלל גם מבקרים בעוד קברי צדיקים ולא רק באחד ולכן גם שוכרים אוטובוס או כלי רכב גדול אחר בהתאם לכמות האנשים. מצד שני העלות מתחלקת בין כולם. טיול מאורגן גם עשוי להיות כרוך בעלויות נוספות כמו אוכל, מדריך ועוד.

פרמטרים שעשויים להשפיע על מחיר הטיול:

  • אוכל – אם אתם יכולים להביא אתכם אוכל מהבית תוכלו כאמור לחסוך על יציאה למסעדה או הזמנת קייטרינג או סנדוויצ'ים יקרים יותר מטעם החברה המארגנת עבורכם את הטיול.
  • הסעה – במידה ואתם מגיעים כקבוצה ולא כמה אנשים ברכב פרטי הרי שתצטרכו להשכיר רכב גדול יותר דרך חברת הסעות מסודרת ומקצועית. יש טרנזיט, מיניבוס או אוטובוס שבדרך כלל יעמדו לרשותכם להשכרה כאשר העלות תהיה יקרה יותר ככל שהרכב גדול יותר.
  • מדריך – אם אתם שוכרים גם מדריך יש מדריכים יותר זולים, יש יותר יקרים. אם יש אחד מכם שיכול להדפיס חומר בבית ולהקריא לקבוצה בכל נקודה אז מה טוב. כמובן שאין תחליף למדריך מקצועי שמכיר היטב את הסיפורים, מפעיל ומעניין אתכם וכו' אולם גם בזה ניתן לחסוך.
  • אורך הטיול – ככל שהטיול אורך יותר הוא יעלה לכם יותר, בין אם מדובר בשעות עבודה של הנהג, דלק, מדריך, סידורי לינה ועוד.
  • כמות עצירות וקברים שמבקרים בהם.
  • וכו'..

לסיכום; טיול בקברי צדיקים הוא אחד הטיולים הפופולריים ביותר בקרב יהודים. יש יהודים המגיעים מכל העולם כדי לבקר בקברי צדיקים כאן בישראל ויש יהודים היוצאים למקומות אחרים בעולם היכן שידוע שקבורים צדיקים כאמור כדי לבקר בקברם. דעו את התקציב שלכם ותכננו נכון את הטיול ותוכלו לחסוך בהוצאות מיותרות וליהנות מהטיול ללא חשש לנושא הכספי.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *