חיסכון בבית

חוסכים גם בדמי ניהול השקעות

יוקר המחייה מכה בתושבי מדינת ישראל ופערי המחירים ועשירונים, הולך וגדל עם השנים. אין ספק כי ערכו של הכסף פוחת עם השנים אך לצד זה, השכר הממוצע עלה ועוד  מדדים שונים עלו יחד איתו. מדינת ישראל וממשלתה, מנסים לפעול על הצד הטוב ביותר אך אין זה אומר כי על האזרחים, להרים רגליים ולהיות בטוחים כי המדינה תגן עליהם ולא לדאוג לביטחונם הכלכלי. מאז ומעולם, עולם ההשקעות הצליח לעניין רבים ומי שידע לנהל את השקעותיו נכון, אף הצליח להניב מכך תשואות יפות מאוד. בשורות הבאות נדבר על האופציה לחסוך גם בדמי ניהול ההשקעות ועל ניהולן באופן כללי – הבה נתחיל.

מנהלים את ההשקעות

כיום, ניהול תיקי השקעות מתבצע ישירות בחשבון האישי (או חשבון ייעודי) של הלקוח בבנקים השונים וזאת על פי בחירת הלקוח האישית ועל פי העדפתו. המעוניין בניהול תיק השקעות, יקים חשבון וייפה את כוחה של חברת הניהול הנבחרת. באותו חשבון, ירכשו וימכרו ניירות ערך ובעצם ינהלו את ההשקעות. ניהול השקעות באופן עצמאי מצריך לא מעט ידע ומשאבים ולכן רבים בוחרים לעבוד עם המומחים וחברות ייעודיות לכך. יש לזכור כי חברה המתמחה בניהול השקעות, עושה מבצעת ניהול באופן ייעודי ולכן מתמחה בכך ומעסיקה עובדים מקצועיים בתחום. בנוסף, לכל חברה יש את היתרונות שלה והיכולות לבצע פעולות מהירות ומורכבות, באופן הרבה יותר נכון ומקצועי מאשר האדם הבודד אך כלל זה אינו נכון לגבי כל סוגי ההשקעות וכל תיקי ההשקעות השונים. בדומה לכך, נמצא אנשים שמעדיפים לעבוד עם סוכן ביטוח אישי אל מול חברת ביטוח.

כידוע, לכל שירות יש מחיר וגם כאן מדובר בדמי ניהול הנלקחים ישירות מחשבון הבנק וגובהם הוסכם מראש. על מנת להצליח ולחסוך בדמי הניהול, נמליץ לערוך סקר שוק וכן, לנהל משא ומתן עם החברה הייעודית, על מנת להפחית ולחסוך בגובה דמי הניהול. חשוב לזכור, דמי הניהול אומנם מחושבים באחוזים ולעיתים האחוזים נדמים כי הם נמוכים, אך כאשר המטרה היא להרוויח ולנהל השקעות, גם אחוזים בודדים יכולים להיות משמעותיים מאוד.

לסיכום, גם כאשר אנו ניגשים אל עולם ההשקעות ותיק ההשקעות שלנו, בין אם באופן עצמאי לבין אם באמצעות חברה המתמחה בניהול השקעות, עלינו לבדוק היכן, כיצד, מדוע ובאיזה אופן ההשקעות מתנהלות ומנוהלות. אין ספק כי עלינו לשים את מבטחינו במומחים אך אצבע על הדופק, מעולם לא פגעה ובמיוחד כאשר היא הונחה נכונה. בהצלחה!

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *