כללי מוצרי חשמל

טיפים לחיסכון באנרגיה ובהוצאות החשמל

טיפים לחיסכון בחשמלהפחתת צריכת חשמל באה לידי ביטוי בצורה ישירה בחשבון החודשי. בעזרת מספר צעדים בסיסיים ופשוטים ניתן לצמצם את ההוצאות בעשרות אחוזים, בקיץ וגם בעונות השנה האחרות. יחד עם זאת, על מנת לפזר את המשאבים בצורה נכונה יש צורך בהטמעת עקרונות נכונים של שימוש במוצרי חשמל. כדאי לעקוב אחר חשבון החשמל, להשוות בין כמות הצריכה בחודשים שונים, ולוודא כי הצריכה תואמת לכמות הנפשות בבית או בעסק.

אלו הטיפים שניתן ליישם באופן מיידי על מנת לחסוך בהוצאות החשמל:

  • השוו בין צריכת החשמל של מכשירים שונים טרם הרכישה
  • בדקו את כל מגוון מוצרי החשמל הקיים בשוק, והתייעצו עם אנשי מקצוע
  • בררו לגבי הדירוג האנרגטי של המכשיר, ושקללו את הנתון עם מחירו, עלות ההתקנה וכדומה
  • התאימו את מערכת החשמל בדירה, וחלקו בצורה נכונה את עומס המכשירים בין מעגלי החשמל

חיסכון בצריכה לפי מכשירי חשמל

דרך נוספת לבצע חיסכון באנרגיה ובהוצאות חשמל היא להתייחס בצורה פרטנית אל כל מכשיר:

א. מקרר ומקפיא – אלו מוצרי חשמל הנחשבים לזוללי אנרגיה, וזאת למרות שההספק שלהם אינו גבוה. הסיבה להוצאות החשמל המלוות הפעלה של מקרר ומקפיא היא הפעילות הנמשכת 24 שעות ביממה. יש לזכור כי צריכת החשמל מושפעת מרמת הבידוד התרמי בדפנות המכשיר, מרמת האיטום, מכמות המזון המאוחסן, מרמת הקירור הנדרשת, מתדירות פתיחת הדלתות ועוד. מבחינה פונקציונאליות, כדאי לשים את המקרר במקום מוצל, ולהקפיד על סגירה מהירה של הדלתות בתום השימוש.

ב מדיח כלים – לא בכל הבתים יש מדיח כלים, אך אלו שנעזרים במכשיר חשמלי מן הסוג הזה נדרשים לעקוב אחר אפשרויות לחיסכון באנרגיה. יש להבין כי צריכת החשמל של המדיח משתנה בהתאם לגודלו, כמות הכלים ובעיקר תכנית ההפעלה. בחרו את תכנית ההפעלה המתאימה לכם, וקראו היטב את הוראות היצרן טרם השימוש.

ג. תנור אפייה – הפחתת צריכת חשמל של תנור אפייה תלויה בכמות המאכלים הנאפים וסוגם, רמת הבידוד התרמי בתוך התנור ורמת האיטום של הדלתות. אם ברשותכם תנור ישן, לפעמים עדיף להשקיע ולרכוש מוצר חדש מאשר להמשיך ולבזבז אנרגיה מדי חודש.

ד. מכונת כביסה – גם כאן ניתן למצוא קשר ישיר בין צריכת החשמל לתכנית ההפעלה. מומלץ להכניס אל המכונה כמות כביסה המתאימה להוראות, להקפיד על טמפרטורה נכונה של מים מוזרמים, ולהשתמש בחומרי ניקוי איכותיים אשר ימנעו נזקים מצטברים.

ה. מזגן – אי אפשר לדבר על חיסכון בהוצאות חשמל מבלי להזכיר את המזגן. החוקים העיקריים עבור מי שמעוניין לחסוך בהוצאות הם לנקות את המסננים אחת לחצי שנה, להימנע מחסימת פתחי האוורור, לדאוג לצל על היחידה החיצונית, ובעיקר לשמור על טמפרטורה מומלצת של 25 מעלות.

לסיכום, הפחתת צריכת חשמל היא חלק ממגמה עולמית אשר מטרתה צמצום עלויות ושמירה על איכות הסביבה. כדאי ליישם את הטיפים מוקדם ככל האפשר, ולהתרגל לצריכת חשמל נכונה לאורך זמן.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *