אחזקת מעליות בבית
כללי מוצרי חשמל

כך תחסכו בהוצאות על המעלית שלכם

ניתן להוריד את עלויות ההקמה והאחזקה של מעליות

אם אתם גרים בקומה גבוהה בבניין משותף, מעלית היא בוודאי חלק בלתי נפרד משגרת היומיום שלכם. אפילו כמה שעות של הפסקת חשמל ללא מעלית מספקיות כדי להבין שיש בה צורך ממשי. עבור אנשים נכים וקשישים, המעלית היא בעלת חשיבות רבה אף יותר, שכן הם אינם יכולים להתנייד ולצאת החוצה מהבניין בלעדיה. למרות שמדובר בדבר כל כך אינטגרלי מחיי היומיום, רובנו לא יודעים שמדובר בהוצאה גדולה למדי. אחזקת המעלית עשויה לעלות לבניין כמה אלפי שקלים בשנה, ועוד לא דיברנו על התקנת מעלית או שיפוץ של מעלית, דברים שיכולים לעלות עשרות אלפי שקלים ואפילו מאות אלפי שקלים. מסיבה זו, כדאי לדעת כיצד לחסוך בהוצאותיכם על המעלית.

אחזקת מעליות בבית
אחזקת מעליות בבית

אז איך חוסכים?

יש כמה דרכים מרכזיות לחסכון כספי בהתקנת ואחזקת מעליות:

  • סקר שוק – דבר זה נשמע טריוויאלי, אך למעשה מתוך נוחות ועדי בניינים עובדים פעמים רבות עם חברת מעליות אחת לאורך שנים. סקר שוק מאפשר לכם לבחור בחברת מעליות שמציעה לכם סכום משתלם להתקנה או לאחזקה של המעלית יחד עם שירות איכותי. מומלץ לבחור בחברה שהמליצו לכם עליה קודם. מעבר לכך, למרות שמחיר נמוך במיוחד עלול להישמע מפתה מאוד, ייתכן והוא קיים מסיבה מסוימת – כנראה שפשוט הרמה של החברה היא פחותה מדי. כדאי לבחור בחברת מעליות שמציעה מחירים בטווח בינוני ושפועלת בסטנדרטים גבוהים.
  • שיפוץ במקום התקנה מחדש – בבניינים עם מעליות ישנות לעתים יש צורך בחידוש המעלית. לעתים קרובות, וועדי הבניינים בוחרים להתקין מעלית חדשה מאפס, זאת על מנת לשפר את המראה של הבניין ואת הבטיחות של המעלית. עם זאת, במקרים רבים שיפוץ לבדו יכול להספיק על מנת לשדרג הן את המראה של המעלית והן את בטיחותה. גם שיפוץ איכותי מאוד וברמה גבוהה עדיין יעלה כמה עשרות אלפי שקלים פחות מהתקנה של מעלית חדשה.
  • בחירת חברה שונה לאחזקת המעליתאחזקת מעליות היא דבר שעולה כמה אלפי שקלים בשנה. יש לבצע את האחזקה על פי החוק, זאת על מנת לשמור על בטיחות הדיירים בבניין. קיימות עשרות חברות שמציעות אחזקת מעליות במחירים שונים, לעתים עם אותו השירות בדיוק ובמקרים מסוימים אפילו עם שירות טוב יותר במחיר זול יותר. מה שחשוב להבין הוא שאין חובה שחברת המעליות שביצעה את התקנת המעלית שלכם גם תבצע את האחזקה. ניתן לבחור חברת מעליות אחרת לצורך האחזקה ולחסוך מאות ואף אלפי שקלים בשנה.

אסור להתפשר על האיכות

איכות המעלית משפיעה על הבטיחות שלכם ועל חזות הבניין ומסיבה זו חשוב מאוד להשקיע בה. התפשרות על האיכות של המעלית ותשלום על שירותים זולים מדי עשויים לגרום לתיקונים מרובים, וכך יצא שכרכם בהפסדכם. לכן, מומלץ להשקיע במעליות ובשירותי אחזקה איכותיים.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *