פרסום מודעות אבל – איך עושים את זה נכון?

21 במאי 2020

כאשר אדם קרוב נפטר הכאב העצום שהקרובים חשים אינו ניתן להסביר במילים, אולם בתוך כל הכאב הזה, תחושת חוסר הוודאות והעומס שמקשה על כלי הנשימה שלנו – בני המשפחה צריכים לבצע מספר מטלות על מנת להתכונן להלוויה, לשבעה ולהפצת המאורע כדי לאפשר לחברים, מכרים, שכנים ואנשים אחרים שהכירו את הנפטר להגיע לתמוך ו/או לשלוח את תנחומיהם לבני המשפחה. מדוע בכלל אנו מפרסמים מודעות אבל? הרי שזה אינו בגדר חובה ומדוע רבים מפרסמים מודעות אבל בעיתון אם אין כמעט אנשים הקוראים היום עיתונים? ובכן יש כמה סיבות לכך: כוחו של הרגל, העובדה שיש עדיין קהל יעד (בעיקר מבוגר) הקורא עיתונים ומעדיף אותם על פני מחשבים ואינטרנט וסמארטפונים וכמובן כאשר מדובר בידוענים ואנשי ציבור הרי שיש רצון של בני המשפחה לייצר חשיפה גדולה יותר.

מתי מדפיסים את מודעות האבל והיכן תולים אותן?

מודעות אבל נהוג להדפיס כבר ביום הפטירה. אם האנשים הקרובים אינם מסוגלים לדאוג לזה בעצמם הרי שחברים או בני משפחה אחרים דואגים לזה. המטרה של מודעות האבל היא לפרסם את מועד הלוויה ואת מיקום הלוויה והשבעה. כך אנשים המכירים את הנפטר יכולים להגיע לכבד את המשפחה ולנחמם. אפשר להדפיס את המודעות גם יום-יומיים לאחר הלוויה אולם הנוסח יהיה מעט שונה ויכלול את תאריכי ומיקום השבעה מבלי להזכיר את הלוויה. את המודעות תולים בדרך כלל על לוחות מודעות כלליים או לוחות מודעות אבל, בכניסה לבניין בו גר הנפטר או על הגדר/השער/החומה במידה ומדובר בבית קרקע. ישנם גם התולים על עצים ומקומות נוספים באותו רחוב/שכונה.

הדפסת מודעת אבל ומה צריך להיות בה:

מודעת האבל הנה מודעה בצורה ובגודל של פוסטר בדרך כלל. המודעה אמורה להיות פשוטה וברורה. כל מודעות האבל מפורסמות עם כיתוב שחור על רקע לבן. המודעה תתחיל לרוב ממשפט "ברוך דיין האמת" ותמשיך במשפט קטן יותר מתחתיו בסגנון "אנו מצטערים להודיע על פטירתו של…" ואז מכריזים בכיתוב גדול על שם הנפטר ז"ל ומתחת לזה יירשמו בקטן יותר את מועד ומיקום הלוויה והשבעה. זוהי מודעת אבל סטנדרטית כמובן אולם לעתים יש שינויים קטנים בנוסח בין מודעה אחת לאחרת ובהתאם לרצון המשפחה.

פרסום המודעה בתקשורת ובמדיה הדיגיטלית:

בעידן הדיגיטלי של היום אנשים רבים מנצלים זאת כדי לפרסם את המודעות גם באינטרנט ולא לוחות מודעות או בבניין. כמו כן ישנם המפרסמים את המודעה גם בעיתונים מקומיים או ארציים. בנוסף, אנשים שולחים את הגרסה הדיגיטלית של המודעה גם דרך הוואטסאפ ואפליקציות נוספות לאנשי הקשר המכירים את הנפטר. בעידן בו רשתות חברתיות מחברות אותנו לאנשים הגרים רחוק מאתנו כמו בני משפחה רחוקים או חברים שלא דיברנו עמם הרבה זמן. אלה מהם העשויים להכיר את הנפטר יכולים לראות את המודעה בפרופיל שלנו ברשתות החברתיות לאותם ימים שפרסמנו אותה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן