דודי שמש - חיסכון אמיתי באנרגיה
כללי מוצרי חשמל

טיפים לחיסכון באנרגיה בעת שימוש בדודי שמש

דודי שמש - חיסכון אמיתי באנרגיהדודי שמש משרתים כיום חלק גדול מאוד מהציבור הישראלי. תנאי מזג האוויר והאקלים בישראל מאפשרים ניצול אופטימאלי של יכולות הדוד, בעיקר בבתים פרטיים אך גם בבניינים, בתי מלון ועוד. בעזרת הדוד ניתן לשמור על רמת צריכה הגיונית ולהקפיד על חיסכון באנרגיה. יחד עם זאת, יש מספר טיפים אשר תורמים בצורה ניכרת לחיסכון בחשמל בעת שימוש בדוד מן הסוג הזה.

דודי שמש למעשה הינם בעלי פונקציונאליות דומה לזו של דודי חשמל רגילים אך עם תוספות כגון קולטי שמש המחממים את המים ע"י אנרגיית השמש. העצה החשובה ביותר לגבי הפעלת דוד או כל מכשיר חשמלי אחר היא לשמור על הניקיון שלו. יש לזכור כי מכשיר נקי פועל בצורה יעילה יותר, מתאמץ פחות ובעיקר משיג תוצאות מרשימות. על מנת לנקות את הדוד יש להתחיל עם ניעור האבק מהקולטים. אפשר לעשות זאת באמצעות מטלית לחה או סמרטוט יבש, אחת למספר שבועות או בהתאם לצורך. המטרה של ניקוי הקולטים מאבק היא חשיפה מקסימאלית שלהם אל קרני השמש. בנוסף, כדאי לנקות את הדוד באבנית באמצעות מוצרים ייחודיים.

כל הדרכים לשפר את יעילות דוד השמש

להלן עוד מספר טיפים שמאוד כדאי לאמץ לקראת חיסכון בחשמל בעת הפעלת דוד:

א. הפעלה – יש להפעיל את הדוד רק בשעת הצורך. רבים מעדיפים להדליק את הדוד בבוקר על מנת שהמים החמים יחכו בערב, אך זו טעות. ראשית, המים מתקררים במהלך היום. שנית, הפעלה בבוקר אינה מנצלת את קרני השמש של הצהריים. עדיף להפעיל את הדוד כאשר המים בתוכו כבר חמימים, וכך לקצר את צריכת החשמל בצורה משמעותית. בנוסף, יש לבדוק אפשרות להתקנת טיימר אשר ימנע בזבוז של חשמל יקר. את הטיימר מומלץ לווסת לחום של שישים מעלות, משום שכך ניתן למנוע הצטברות אבנית.

ב. רכישת דוד שמש – מאוד חשוב להתאים את גודל הדוד למספר הדיירים. כיום ניתן לבחור מבין סוגים רבים של דודי שמש, בנפחים משתנים. זוג צעיר יכול להסתפק בדוד של 60 או 80 ליטר, לעומת משפחה גדולה שיכולה לבחור דוד של 120 ליטר. ככל שהדוד קטן יותר, כך המים מתחממים מהר וצורכים פחות חשמל ואנרגיה.

ג. רחצה – אנשי מקצוע בתחום החשמל ממליצים על התנהלות נכונה בעת שימוש בדוד. תמיד כדאי להתקלח ברצף, ולא לחכות עד שהמים יתקררו. זול יותר לחמם מים פושרים מאשר לבצע מקלחות נפרדות, ולגרום לדוד לעבוד מחדש לקראת כל רחצה.

ד. שדרוג ותוספות – כיום ישנם אמצעים רבים התורמים לחיסכון באנרגיה. בין האמצעים הללו ניתן למצוא את מאיץ המים החמים המותקן בתוך הדוד. תפקידו של המאיץ הוא לקצר את הזמן הדרוש לחימום מים באמצעות חשמל, ולכן הוא מתאים בעיקר לתקופת החורף.

לסיכום, כל אחד יכול לחסוך בהוצאות החשמל במידה, והוא מבצע את הפעולות הנכונות. כדאי להתרגל לשימוש יעיל בדוד ולהרגיל גם את שאר בני המשפחה. בדקו את סגנון ההפעלה שלכם, רכשו דוד לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע, והקפידו על נהלי הרחצה המומלצים.

המאמר באדיבות דודי הכרמל – אינסטלציה המספקת שירותי תיקון והתקנת דודי שמש בחיפה, בכרמל, ובסביבה.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *