ביטוח חובה של הפניקס
חיסכון בבית

חדש בכביש: עצות מומחים להורדת עלויות של ביטוח רכב לנהג צעיר

רוצים לרכוש ביטוח רכב לנהג צעיר, אבל מוטרדים מעט מהעלויות? הנה מספר טיפים של מומחים, שיעזרו לכם לחסוך בעלויות:

וודאו שיש ברכב מערכות בטיחות

רוצים לרכוש ביטוח חובה של הפניקס, אבל מחפשים דרך להשיג אותו בעלות כמה שיותר נמוכה? וודאו שיש ברכב שלכם מערכות בטיחות, ובמקרה שאין בו מערכות כאלו והדבר אפשרי, דאגו להתקין אותן. ביטוח חובה נדרש בישראל על פי החוק והוא מציע כיסוים של נזקי גוף, בין אם נגרמו לנהג הרכב, לנוסעים שבו או להולכי רגל. העלות הנדרשת עבור הביטוח איננה קשורה לערך הרכב, אלא נקבעת בין היתר תוך התייחסות למערכות הבטיחות שלו. מעבר לכך, היא מתייחסת גם להיסטוריית הנהיגה שלו וגם לוותק שלו. לכן, עלות ביטוח חובה לנהג צעיר תהיה גבוהה יותר מעלות ביטוח לנהג וותיק. נכון להיום, עלויות הביטוח, כשמדובר בביטוח חובה לנהג צעיר, זולות מאד אם ברכב מותקנות מספר מערכות בטיחות, כמו מערכת המתריעה על אי שמירת מרחק, מערכת לבקרת יציבות, מערכת המתריעה על סטייה מהנתיב וכיוצא באלה.

פיצול הביטוח כדי להוזיל עלויות

חברות הביטוח מציעות כיום ביטוחי רכב מסוגים שונים. לצד ביטוח רכב ישנם ביטוחים נוספים, כמו ביטוח מקיף וגם ביטוח צד ג'. במקרים מסוימים, כדי להוזיל עלויות, ממליצים מומחים בתחום לפצל את ביטוח החובה לנהג צעיר מהביטוח המקיף או לרכוש בנוסף אליו ביטוח צד ג'. במקרים מסוימים, ביטוח חובה יהיה זול מאד בחברה אחת, וביטוח מקיף או צד ג' יהיה זול יותר בחברה אחרת. בכל מקרה, כדאי להיעזר במחשבוני השוואת מחיר הביטוחים המוצעים כיום באתרים השונים, ובעזרתם לבדוק היכן מומלץ לרכוש את הביטוח הנוסף, מעבר לרכישת ביטוח חובה.

בחרו ביטוח לתקופה מוגבלת

אחת הדרכים להוזיל את עלויות הביטוח היא על ידי בחירתו לזמן קצוב. ישנם, למשל, ביטוחי חובה לנהגים צעירים המוגבלים לנסיעות מספר פעמים בשנה, או ביטוח המכסה נסיעות אך ורק בסופי שבוע, למשל. כאשר מדובר בנהגים שהם חיילים וגם כך כמעט שאינם נוהגים ברכב, האפשרות הזו יכולה להתאים ובמקביל גם לצמצם את ההוצאות באופן משמעותי. הדבר רלוונטי גם לגבי תיכוניסטים, שאינם נוהגים ברכב במהלך השבוע פעמים רבות ובעיקר עושים זאת בסוף השבוע, כשהם פנויים ויוצאים לבילויים. אפשר גם למצוא כיום פוליסות שמציעות ביטוח על בסיס שעות. מדובר ברכישה של כמעין "בנק שעות", הכולל מספר מסוים של שעות נהיגה אותן אפשר לנצל.

רכישת רכב זול

עלות הביטוח מושפעת גם מהרכב עצמו. עלות ביטוח לרכב זול וקטן תהיה זולה יותר בהשוואה לרכב יקר וגדול. אפשר היום למצוא רכבים בכמה אלפי שקלים, רכבים טובים שיכולים להתאים לנהגים צעירים. אין צורך לרכוש רכב יקר מאד, שכן גם כך ההוצאות עליו יהיו הרבה יותר גבוהות. אם מדובר ברכב זול במיוחד, אפשר להסתפק בביטוח צד ג' לצד ביטוח החובה, ולוותר על ביטוח מקיף.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *