כללי

חסכון בחומרי הדברה

גילוי מזיקים בבית מחייב הדברה מקצועית. אבל לפני שאתם מגיעים למצב הזה יש מספר דברים אשר ניתן לעשות על מנת לעשות חיסכון בחומרי הדברה. כידוע, רוב חומרי ההדברה הם חומרים כימיים ומאד מסוכנים לבני האדם כמו לבעלי החיים אשר אותם הם מבקשים להדביר בסופו של דבר. הדברה בחומרי הדברה מסוכנים יכולה להיות מסוכנת גם לבני האדם ולחיות המחמד אשר גרות עימם וגם לסביבה, ועל כן כל חיסכון בחומרי הדברה הוא מבורך מטבע הדברים.

כיצד תחסכו בחומרי הדברה?

על מנת לא להגיע למצב אשר בו המזיקים יופיעו אצלכם בבית, ותאלצו לעשות שימוש בחומרי הדברה מסוכנים יש להקפיד על הדברים הבאים בראש ובראשונה:

  • ניקיון ואריזת המזון – יש להקפיד לאכול רק במקומות המיועדים לכך בבית במטבח או בפינת האוכל ואין לאפשר לילדים לאכול בחדרי השינה. בכל ערב יש להקפיד על ניקוי כל שאריות המזון והפירורים שבמטבח ויש לאחסן את כל המזון שנשאר במקרר בקופסאות סגורות. מזון יבש יש לאחסן במיכלים סגורים בארונות ויש להקפיד לא להשאיר מזון פתוח מכל סוג שהוא.
  • ניקיון במקומות מועדים – חרקים מתרבים במקומות מלוכלכים ולחים. לכן יש להקפיד על ניקיון יסודי גם במקומות נסתרים המועדים להתרבותם כגון: מתחת לכיורים, מאחורי ארונות, מאחורי תנורים ומכשירי מיקרו, מאחורי מקררים וכדומה.
  • ניקיון שטיחים – פרעושים וחרקים נוספים יכולים להתרבות אצלכם בשטיחים במידה ולא תנקו אותם היטב. את אלה מומלץ לנקות אחת לשבוע בעזרת שואב אבק ואחת לשנה לשלוח לניקוי יסודי בחברה אשר מתמחה בניקיון שטיחים מקצועי.

במידה ותשמרו על כללים אלה, יש סיכוי גדול כי תוכלו לחסוך בחומרי הדברה, אבל לא תמיד זה מסתייע הלכה למעשה, ויש מקרים כי גם לאחר הקפדה על כל אלה יופיעו חרקים. במקרים אלה תוכלו לברר עם המדביר אודות חומרי הדברה ירוקה (טבעיים) אשר אינם מסוכנים לאדם ולסביבה.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *