כללי

מכונות לעטיפת משטחים

מכונת אריזה חשובות מאוד בעיקר במגזר התעשייתי אך יש מכונה אחת שמסיימת את התהליך, ואם היא תיכשל בתפקיד שלה ולא תבצע אותו בצורה מושלמת היא יכולה להוריד לטמיון ייצור שלם. זה הזמן להכיר את המכונה לעטיפת משטחים, המכונה שנשמעת פשוטה מאוד אך היא מורכבת וחשובה.

מהי מכונה לעטיפת משטחים?

מכונה לעטיפת משטחים היא אחת ממכונות האריזה החשובות ביותר שיש במפעלים שונים. המכונה הזו אינה עוטפת את המוצר באופן אישי וגם לא עוטפת את המוצר בוואקום אלא עוטפת את המוצרים כאשר הם כבר ארוזים לחלוטין, ואפילו כשהם כבר בתוך הקרטון. כאשר מוצר מיוצר בפס הייצור בסופו של דבר הוא מגיע לשלב שהוא נכנס לאריזה שלו, בין אם מדובר על אריזת קרטון או על אריזה דקה מנייר או מאלומיניום. לאחר מכן הוא מוכנס לקרטונים, לעתים באופן ידני, אך את הקרטונים האלו קשה לשנע אחד אחד. לכן יש מכונה שעוטפת אותם כשהם זה על זה, כשהאחרון נמצא על משטח עץ.

מכונה לעטיפת משטחים
מכונה לעטיפת משטחים

איפה אפשר למצוא אותה?

את מכונת עטיפת המשטחים אפשר למצוא אך ורק במפעלים מהסיבה הפשוטה שרק הם מתעסקים עם משטחים. האריזה יכולה להיות פשוטה מאוד אם מבצעים אותה עם מכונה אמינה וכאן חשוב להשכיר את האמינות שלה. עטיפת המשטחים שומרת על המוצרים מאוגדים יחדיו כך שיהיה ניתן בקלות להעביר אותם אל המחסן. אין צורך לארוז משטחים גדולים וגם לא ארגזי קרטון רבים ביחד אלא אם מדובר על ייצור סיטונאי שמתבצע בכמויות רבות. את המכונה הזו אפשר לראות כיום במידה רבה יותר גם בנמלי תעופה אך לא מדובר על אריזת משטחים אלא על מזוודות, כך שרק הפעולה דומה.

עד כמה המכונה הזו יעילה?

מכונה לעטיפת משטחים היא אחת המכונות הכי יעילות שיש. הסיבה לכך היא שהמכונה הזו פועלת במהירות ומבצעת פעולה די פשוטה. הפעולה הזו בסך הכל מצריכה לקחת גליל של ניילון ולעטוף אותו סביב משטח שיהיה בהיקף של משהו כמה מטרים לכל היותר. הפעולה הזו מתבצעת מלמעלה וזה הזמן לזכור כי מפעלים יהיו גבוהים מאוד. המכונה הזו יכולה להיות יעילה מאוד אך חשוב לזכור כי יש לבחור אותה מיצרן אמין ולא סתם כך. יש אנשים שבוחרים את המכונה הכי זולה כדי לחסוך בעלויות המפעל וכך למעשה משלמים בטווח הארוך הרבה יותר.

מה החשיבות של מכונה זו?

למה מכונה לעטיפת משטחים כל כך חשובה אם היא עושה פעולה כל כך פשוטה? אמנם היא גורמת לפעולה להיראות פשוטה אך היא ממש לא שולית בחשיבותה. כשהארגזים ארוזים זה עם זה הם צריכים להיות מאוגדים בחוזקה. במידה והיא לא תבצע את העבודה הזו בצורה טובה, יכול להיות שכאשר המלגזה תרים אותם כדי להניח אותם במדפים במחסן, הם ייפלו. אפילו קרע אחד קטן יכול ליצור לחץ רב על שאר הניילון וכך העטיפה כולה תיקרע והציוד ייהרס. מצב כזה יהיה מסוכן מאוד לא רק בגלל שהם יכולים לחבול באנשים שנמצאים ליד, אלא בגלל שהציוד ייהרס והמפעל יעצור את פעילותו כדי לתקן את הנזק שנוצר.

איך קונים מכונה לעטיפת משטחים?

אם אתם לא רוצים שיקרה במפעל שלכם מה שציינו בפסקה הקודמת אתם חייבים לבחור את המכונה הטובה ביותר עם דגש על מכונה שמותאמת לצרכים שלכם. מה שטוב למפעל אחר לא בהכרח יהיה טוב לכם. המכונה צריכה להסתובב בכמה מהירויות, היא צריכה להיות אמינה בפעולה שלה ולהתאים לכמה חומרי אריזה כדי שלא תגבילו את עצמכם. רק כך יהיה ניתן ליהנות מהפעילות של המכונה בטווח הארוך.

לבלוג של סטארפק במדיום >>

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *