שקיות פסגור, או במילים אחרות פס סגור, מגיעות בגדלים שונים והן עשויות פוליאטילן דק עם מנגנון לסגירה הרמטית. מטרת המנגנון היא למנוע חדירת אבק ולחות אל תוך השקית כדי לשמור על המוצר שיש בה. מעבר לכך, שקיות פסגור מאפשרות פתיחה וסגירה רב-פעמית וכן הן עוזרות להגן על המוצר באופן איכותי וללא צורך בדבק או סיכות.
מלבד האמור לעיל, שקית פסגור מביאה לידי ביטוי כמה תכונות מיוחדות שאין בסוגים אחרים של שקיות:
א. אריזה והגנה על מוצרים – שקיות פוליאטילן בדרך כלל לא מסוגלות להגן על מוצרים מפני בלאי, שחיקה ונזקי לחות או רטיבות. לעומת זאת, שקית שמצוידת במנגנון שמאפשר פתיחה וסגירה בצורה הרמטית וללא הגבלה למעשה הופכת את ההגנה על המוצר לחלק בלתי נפרד מרשימת התכונות.
ב. גודל – שקיות פסגור אפשר להשיג כאמור בגדלים שונים, עם דגש על גודל קטן של סנטימטרים ספורים בלבד. לשם השוואה, יש גם שקיות גדולות שבהן ניתן להשתמש על מנת לארוז מוצרי תעשייה, מזון, פארם, קוסמטיקה וכן הלאה.
ג. מחיר – העלות של שקיות פסגור משתלמת בהשוואה לאלטרנטיבות. היות ואותה שקית משמשת גם כפתרון אריזה וגם כפתרון הגנה, המשמעות היא שאין צורך להצטייד בארגזים וקרטונים לצורך שינוע של מוצרים מסוימים בתהליכים לוגיסטיים.
איך בוחרים את השקיות המתאימות?
היצע גדול של שקיות פסגור עלול לבלבל את מי שלא בקיא בענף. בשלב הראשון, מה שכדאי לעשות זה להשוות בין השקיות לפי מאפיינים של מידות, כמות ומשקל ולאחר מכן לבדוק גם את המחיר. בשלב השני, מוודאים שאופי השימוש בכל פתרון אריזה הרמטי עולה בקנה אחד עם אופי המוצר ושאין בעיות של נגישות וזמינות.
במקרים מסוימים, אפשר לבחור שקיות לפי צרכי מיתוג, פרסום ויחסי ציבור. זה למשל מה שעושים כאשר ממתגים שקיות מסוימות ומשלבים בין פתרונות אריזה. ברוב המקרים, חברות מענף המזון או הפארם משתמשות באריזות ממותגות כאלה גם כדי להקל על הלקוח לפתוח ולסגור את השקית – וגם כדי להראות נכונות לשמירה על איכות הסביבה בשימוש רב פעמי.