מהם מחקרי שוק ופילוח לקוחות?
מחקרי פילוח שוק הם מהכלים החשובים והיעילים ביותר בתחום השיווק. הם מאפשרים לכל חברה או בעל עסק להבין את שוק הפעילות שלהם בצורה המיטבית, ולדעת לאיזה כיוון עליהם לכוון את מאמצי השיווק שלהם. פילוח שוק מתבסס על ניתוח סטטיסטי שבו מגדירים משתנה אחד קבוע, כמו השימוש בסכיני גילוח בקרב נשים, ועל ידי איסוף של נתונים משלימים באמצעות סקרים, שאלונים, נתוני מכירות ועוד ניתן להבין מיהו פלח האוכלוסייה אשר עושה את השימוש הרב ביותר בסכיני גילוח. לדוגמה, יתכן שסכיני גילוח פופולאריים יותר בקרב נשים מבוגרות ובעלות קריירה מצליחה, או לחלופין בקרב אמהות, שלהן אין זמן להשקיע באמצעי הסרת שיער שהשימוש בו אורך זמן רב. זהו מידע בעל ערך רב ליצרניות ומשווקות סכיני הגילוח, שיכולות לייצר קמפיין פרסומי ממוקד לאוכלוסיות אלו.
כיצד מחקרי שוק יכולים לסייע לעסק שלי?
ישנן מספר סיבות מדוע מחקרי שוק מסייעים לעסק:
- מיקוד – ההשקעה היום במאמצי שיווק היא גדולה ואינטנסיבית, משום שהשוק, כמעט בכל תחום, תחרותי ורווי. לא מספיק לדעת לשווק את העסק שלך בצורה הטובה ביותר, צריך גם לדעת למי לשווק אותו. מיקוד של מאמצי השיווק בקבוצות שפילוח השוק הראה בהן את הפוטנציאל הגדול ביותר יסייע לך לנצל בצורה חכמה ביותר את משאבי השיווק שלך.
- חיסכון בכסף, זמן ומשאבים – במקום להתפזר, המיקוד בקבוצות הלקוחות המתאימות ביותר לעסק שלך יעזור לך לחסוך בזמן ובמשאבים. מיקוד שווה דיוק, ודיוק שווה זמן וכסף, ומתרגם בסופו של דבר להכנסות גבוהות יותר.
- אמינות – שיטת פילוח השוק מציגה את התוצאות בצורת "עץ", תרשים זרימה ברור ואפקטיבי. היא מתבססת על איסוף נתונים מעמיק, ולפיכך החיזויים שהיא נותנת אמינים והסתמכות עליהם תוביל לתוצאות טובות.
פילוח לקוחות – המפתח להתייעלות שיווקית אפקטיבית
עבודה עסקית כיום ללא חקר שוק ופילוח לקוחות משולה לירייה בחושך. היא מצריכה מאמצים שיווקיים נרחבים שעולים זמן וכסף, ופוגעים ברווחיות. על ידי השקעה נקודתית במחקר השוק תוכל לחסוך כסף על ידי שיווק ממוקד ואפקטיבי, ולשפר את היעילות והרווחיות של העסק שלך בצורה דרסטית.