שנאים
חיסכון בעסק כללי

הדרך להתאמת שנאי חסכוני ביותר

שנאי חסכוני יכול לנצל טוב יותר את החשמל שמגיעה מהמערכת הארצית. הדרך להתקין אותו היא להיעזר בשירותי מעבדות חשמל מקצועיות ולהתייעץ עם חשמלאי מוסמך בכל מקרה של דילמה. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור

שנאי מאפשר התאמה של המתח החשמלי לתנאי השימוש בתשתיות הקיימות ובחלק מהדגמים הוא אחראי על מדידת הזרם החשמלי במתקנים מסוימים. כתוצאה מכך, מדובר על אביזר חיוני שבו ניתן להיעזר כדי לחסוך אנרגיה וכסף. החיסכון בא לידי ביטוי בניצול טוב יותר של החשמל המגיע מהתשתית העירונית ובהתאמה ספציפית שלו לצרכים של מכשירי החשמל בבית או בעסק.

שנאים
שנאים

מה תפקידה של מעבדת חשמל מקצועית?

מי שרוצה להתאים לעצמו אביזר חשמל חסכוני צריך להתייעץ עם אנשי מקצוע. אפשר להזמין מעבדות חשמל או להתייעץ עם חשמלאי מוסמך לגבי הנושאים הבאים:

א. בדיקות שנאי מדידה – סל הבדיקות של מעבדות החשמל כולל בדיקת יחס השנאה, בדיקת קוטביות, זווית בין זרם ראשוני למשני ובדיקת העמסה עם ובלי נטל. הבדיקות תחת מתח נמוך, מתח גבוה ומתח עליון מאפשרות למדוד כמה חשמל המתקן צורך ואיזה אביזר כדאי לחבר אליו על מנת לנצל טוב יותר את זרימת האנרגיה.

ב. בדיקות מעגלי מדידה – במעבדות חשמל מקצועיות מבצעים גם בדיקות מעגלי מדידה. אלו בדיקות מהסוג של סכמת חיבורים עם התאמה למונה, בדיקות דיאגרמה וקטורית זרם, בדיקות מקדם הספק, בדיקות העמסה מעגל מדידה ובדיקת סטיית מעגל המדידה בנקודת הכיול. חשוב לציין שרוב בדיקות מעגלי המדידה לא מיועדות לאנשים פרטיים אלא למפעלים ותעשיות, אך בהחלט ניתן להיעזר בשירותי המעבדה על מנת לשמוע חוות דעת מקצועית על דרכים לחיסכון בחשמל.

ג. טיפול בתקלותהתאמת שנאי חסכוני מחייבת טיפול מהיר בתקלות. מכשיר חשמלי לא תקין מסכן את הסביבה וצורך אנרגיה מיותרת. הטיפול בתקלות כולל החלפת מבדדים ומאטמים, טיפול בשמן וייצור ותיקון סלילי מתח גבוה.

הכירו את ההבדלים בין מתקני החשמל

לקוחות שמחפשים דרך לחסוך בצריכת אנרגיה צריכים להכיר בעצמם את ההבדלים בין המתקנים הקיימים. לצד האביזר הנפוץ שאחראי כאמור על המרה של מתח מהתמסורת הכלל ארצית למתח רחוב ולמתח המיועד לשימוש במכשירים חשמליים, יש אביזר מבדל שמסייע במניעת פריצת מתח. כאן החיסכון בא לידי ביטוי בהגנה על הציוד ובמניעה מראש של הוצאות מיותרות על טיפול בנזקי שריפה.

ההבדלים בין מתקני החשמל משפיעים על שיטת ההתקנה והחיבור. לא את כל המתקנים מחברים בצורה דומה למערכת החשמל הארצית, ויש אביזרים שדורשים את אישור חברת החשמל. בנוסף, כדאי לערב אנשי מקצוע בשלב מוקדם של התקנת שנאי בעסק. המעורבות של חשמלאי מוסמך חיונית לקבלת אישור להפעלת העסק. האישור ניתן רק לאחר בדיקה מקיפה של תקינות מערכת החשמל ובחתימה של רשויות הכיבוי וגורמי האכיפה.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *