חיסכון בקנייה ובתחזוקה של מדפסות
מוצרי חשמל

חיסכון בקנייה ובתחזוקה של מדפסות

משרדים ולקוחות פרטיים המעוניינים לנצל עד הסוף את היעילות של מדפסות משוכללות יכולים לחסוך בעיקר בשלבי הקנייה והתחזוקה. במאמר הבא נביא טיפים לחיסכון מן הסוג הזה ונסביר כיצד ניתן להשיג אותו

מדפסת היא אמצעי חשוב בעידן המודרני. באמצעות מדפסת ניתן להמיר קבצים גרפיים למוצרים פיזיים, לייעל את סביבת העבודה ולייצר עותקים פיזיים של מסמכים. בשנים האחרונות נהנות מדפסות מעדנה מחודשת וזאת בעיקר בשל העלייה במספר המחשבים הביתיים. מעבר לכך, הטכנולוגיה משפיעה על הרכיבים העיקריים של המדפסת. כיום ניתן להשיג ראש דיו, דיו למדפסת וכמובן טונר במחירים הוגנים ומשתלמים.

חיסכון על מדפסות מתחיל בהשוואת מחירים במהלך הקנייה. את ההשוואה יש לבצע על בסיס מפרט טכני של מדפסות והגדרת צרכים אישיים. כאשר הצורך העיקרי בהדפסה הוא ביתי או סטודנטיאלי, ניתן להסתפק במכשירים בסיסיים שמחירם נע סביב מאות שקלים בלבד. לעומת זאת, עסק הזקוק למדפסת על בסיס יומי חייב להשקיע במכשיר איכותי. עלותו של מכשיר כזה יכולה להגיע עד אלפי שקלים אולם מדובר על הוצאה משתלמת בטווח הקצר והארוך.

כיצד מבצעים תחזוקה של דיו וטונר למדפסת?

אחרי הרכישה מתחיל החלק של תחזוקת המדפסת. כאן הדגש העיקרי הוא על החלפת ראש דיו וטונר לעיתים קרובות ובהתאם לצורך. יחד עם זאת, גם בנושא התחזוקה יש טיפים המאפשרים חיסכון משמעותי של מאות ואלפי שקלים בשנה:

א. שימוש ברכיבים תואמים במקום מקוריים – המחיר של דיו למדפסת נקבע בין היתר לפי היצרן ומקוריות המוצר. מוצרים מקוריים נמכרים במחירים גבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה לרכיבים תואמים, על אף שאין הבדל משמעותי בביצועים. המסקנה היא שכדאי להשתמש ברכיבים התואמים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי תחזוקה חסכונית לאורך זמן.

ב. ניקיון ותפעול תקלות – מדפסת נחשבת מכשיר אמין שאינו סובל מהרבה בעיות. הדרך לשפר את היעילות של המדפסת עוברת בניקיון קבוע ותפעול מהיר של תקלות, במידה וישנן. מדפסת איטית, דפים הנתקעים בתוך המכונה או מריחה של צבעים מחייבים ניקיון יסודי של המכשיר. אפשר לתפעל את התקלות בעזרת עלון ההוראות המצורף אל המוצר או באמצעות מידע המופיע באתרי האינטרנט השונים. אפשרות אחרת היא ליצור קשר עם מוקדי התמיכה של יצרניות המדפסות.

ג. הרגלי הדפסה – החיסכון הגדול ביותר בתחזוקה של מדפסות מבוסס על הטמעת הרגלים נכונים. אין סיבה להדפיס כל דף או לבצע הדפסות חופפות שלא לצורך. חשבו על הזיהום הסביבתי, על המחיר של דיו למדפסת ועל צריכת האנרגיה. קחו בחשבון את המשמעות הכלכלית של הרגלי הדפסה שגויים וזכרו לאכוף זאת גם בקרב העובדים במשרד או הילדים בבית.

לסיכום, גם אתם יכולים לחסוך מבלי לוותר על השימוש במדפסות. התחילו בהשוואת מוצרים בין מדפסות, המשיכו בשימוש ברכיבים תואמים והקפידו על ניקיון ותפעול תוך אימוץ הרגלים נכונים.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *