קרן גידור
כללי

מהי קרן גידור?

קרן גידור, או באנגלית Hedge Fund זהו מושג אשר היה מוכר בעיקר מעבר לים, ורק בשנים האחרונות הגיע גם לישראל. קרן גידור הינה קרן השקעות אשר המטרה העיקרית שלה היא ליצור רווח תמיד, ללא קשר למצב של השוק. בכדי להגיע למצב כזה הקרן עושה שימוש באמצעי גידור פיננסיים, ולכן היא נקראת קרן גידור.

היום קיימות קרנות גידור רבות בכל רחבי העולם, כאשר מבין כולן ניתן למנות כמה קרנות גידור גדולות מאוד אשר מחזיקות ברווחים מרשימים כמו קרן הגידור של ג'ורג' סורוס, קרן טייגר וקרן יגואר המנוהלות על ידי ג'וליאן רוברטסון, קרן סיטאדל (Citadel) וקרן רנסאנס טכנולוג'יס (Renaissance Technologies).

איך מנוהלת קרן גידור?

כאמור, המטרה של קרן גידור היא להגדיל את הסיכויים לרווח, בכל מצב, תוך שימוש בכלים פיננסיים אשר מאפשרים זאת כמו מכירה בחסר (המוכרת בעגה המקצועית בתור עסקת "שורט") או מינוף פיננסי גבוה יחסית. זהו בעצם ההבדל המייחד את קרנות הגידור לעומת קרנות נאמנות רגילות אשר בהן משתמשים באפיקי השקעה סולידיים יחסית כמו מניות יציבות, אגרות חוב וכדומה.

כמובן, הכלים הפיננסיים בהם עושה שימוש קרן הגידור מאפשרים לה למקסם את הסיכויים לרווח, אך יחד עם זאת גם "מגדרים" את הסיכויים להפסד ולכן קרן גידור מובילה ומקצועית תציג רווח גם במצב של תנודתיות או ירידות בשווקים.

מי יכול להשקיע בקרנות גידור?

ניהול קרן גידור מצריך השקעה רבה, אסטרטגיה עצומה ואת מיטב המוחות, ולכן לא כל אחד יכול להשקיע בקרן גידור. בכדי שיהיה ניתן לנהל את קרן הגידור בצורה טובה, להביא את מיטב המוחות ולהשקיע את כל הכוחות מבלי לפגוע ברווחים של הקרן, ישנו רף גבוה יחסית למשקיעים אשר רוצים להצטרף אל קרנות גידור, הרבה יותר גבוה משל חברות השקעות רגילות.

היום ברוב קרנות הגידור רף המינימום עומד על בערך מיליון דולר, אך ניתן גם למצוא קרנות קטנות יותר אשר מציעות אפשרויות גם למשקיעים בעלי תקציבים קטנים ומצומצמים מאלו.

כמובן, מדובר בסכום גבוה לכניסה אך גם אחוזי הרווח הינם גבוהים מאוד ולכן רוב המשקיעים הגדולים בוחרים דווקא בקרנות הגידור על פני אופציות השקעה אחרות.

אולי גם תאהב...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *